Podróż w stronę bezpiecznego miejsca
Tytuł: Podróż w stronę bezpiecznego miejsca.
Planowana liczba i wiek odbiorców: ok. 20 osób, 9 latki 3 h 30 min
Czas trwania:
Cel: (wiedza, umiejętności, postawy związane z edukacją globalną)
- zapoznanie dzieci z tematem uchodźstwa
- wyjaśnienie pojęcia uchodźca/uchodźczyni
Przygotowania: Tydzień przed planowanymi zajęciami nauczyciel/ka prosi uczniów o zapoznanie się z książką pt. “Pudle i frytki”. (link tutaj)
Potrzebne materiały: książka pt. “Pudle i frytki”, pluszowy piesek, rebusy, kartki, długopisy, flamastry, arkusze papieru, taśma/plastelina, magnesy, słownik, szary papier, kartki z piramidą, narysowane/wydrukowane drzewko decyzyjne, laptop, tablica interaktywna, rzutnik, książka pt. “Bajki z krajów uchodźców” (wersja papierowa lub e-book), karteczki - losy z tytułami bajek z książki pt. “Bajki z krajów uchodźców”.
Scenariusz do pobrania poniżej ↓