Nasz Świat / PM nr 6 w Świdnicy

Koordynatorka: Wanda Łynko; pozostała kadra zaangażowana w wydarzenia: Barbara Ziębicka, Grażyna Pietrzak

Zaproszeni goście: dyrektor mgr Danuta Wencko

Koleżanki stażystki: pani Ela, Natalka, Gosia

Ilość dzieci, które wzięły udział w wydarzeniu: 50

Krótki opis przebiegu Tygodnia Edukacji Globalnej:

Zajęcia odbywały się w grupie dzieci 4, 5, 6- letnich z zakresu migracji oraz utrzymywania czystości wokół siebie i w dalszym otoczeniu. W zajęciach wykorzystywałam materiały  edukacyjne, jakie otrzymałam w trakcie projektu „ Nasz wspólny świat”, czyli globus, laleczki, mapę świata oraz puzzle, jak również ilustracje środowisk, w których żyje fauna oraz swoje pomoce dydaktyczne. W zajęciach o migracji wykorzystałam pomysły z zajęć o Tandi, gdzie domek wykorzystałam jako ul dla pszczółki . Zajęcia były bogate w formę, ciekawe, dzieci zdobywały i poszerzały swoje wiadomości o ludziach, ich wędrówkach w poszukiwaniu lepszych miejsc do życia.

Następne zajęcie , które wykorzystałam z projektu , to „My dzieci tego świata, dbamy o czystość długie lata” przeprowadzone w grupie 5 6-latków.. Nabywały nowych umiejętności, doświadczeń poprzez różnorodną działalność podczas zajęć . Dzieci były zaciekawione, chętne do współpracy, entuzjastycznie podchodziły do wykonywania poleceń. Rewelacyjnie sprawdziły się – mapa Świata i kula Ziemi. Dzieci po tych zajęciach zaczynały dobrze orientować się  w określaniu położenia kontynentów. W trakcie tego tygodnia zbiegły nam się zajęcia organizowane z Urzędu Miasta a dotyczące dbania o nasze miasto czyli Pan Błyszczak segreguje śmieci oraz zajęcie oparte na metodzie doświadczeń „Co to jest powietrze” , które jest kontynuacją programu „Czyste powietrze wokół nas” .Uważam że założone cele i zadanie , jakie sobie założyłam w pełni zostały zrealizowane.

Zastosowane metody: metoda zadań do wykonania, metoda doświadczeń, słowna, oglądowa, ćwiczeń

Co się sprawdziło, co warto polecić:

Edukacja Globalna zawiera szeroki wachlarz zagadnień, dotyczących naszego życia na ziemi. Większość omawianych zagadnień podczas projektu są wdrażane podczas zajęć i swobodnych zabaw z dziećmi. Na pewno warto polecić uczestnictwo w projekcie „ Nasz Wspólny Świat” który niesie ze sobą bogate treści , uczy tolerancji, innego spojrzenia na wiele problemów tego świata. Na pewno będę korzystać z pomysłów , jakie miały miejsce podczas uczestnictwa w projekcie. Treści zawarte w projekcie , oczywiście nie wszystkie wprowadziłam,  doskonale się wpasowały w dzisiejsze realia i będę chętnie z nich korzystać planując zajęcia dziećmi.