Zdrowie jest ważne dla ludzi na całym świecie
Planowana liczba odbiorców: do 25 osób- jedna grupa przedszkolna, 5-6 lat
Czas trwania: 40 min
Cele ogólne
- Uświadomienie dzieciom, że każdy z nas ma prawo do życia w zdrowiu
- Uświadomienie dzieciom, co to jest „zdrowie"
- Pokazanie, że ludzie dbają o zdrowie na całym świecie
-
Wyjaśnienie, czym jest Światowa Organizacja Zdrowia
Metody
- słowne
- oglądowe
- praktyczne
Przygotowania
puzzle z napisem „zdrowie" (6 kompletów), szarfy, obrazki (szczepienia, wizyta u lekarza, gimnastyka, warzywa i owoce, wizyta u dentysty/ lekarza), obrazki z dzieckiem chorym i zdrowym, papierowe kontynenty, płyta CD, odtwarzacz CD, kartki, kredki, logo WHO, wydruki z konturami logo WHO.
Opis metodologii działań
Czas | Działanie osoby prowadzącej - opis | Działanie dzieci | Jakie metody zostaną zastosowane? | Jaki jest cel edukacyjny? Czego odbiorcy się nauczą? | Potrzebne materiały |
---|---|---|---|---|---|
5 min |
„Zdrowie" |
Dzieci w grupach układają puzzle – wyłania się napis: „zdrowie".
Dzieci odczytują napis. Wariant dla dzieci nieczytających – nauczycielka odczytuje wyraz głoskami/sylabami, dzieci mają odgadnąć, o jaki wyraz chodzi na podstawie syntezy głoskowej/sylabowej. |
układanie puzzli |
zapoznanie z tematem, doskonalenie percepcji wzrokowej |
puzzle z napisem „zdrowie" (6 kompletów) |
5 min |
Pogadanka. |
Dzieci rozmawiają z osobą prowadzącą na temat zdrowia. |
rozmowa kierowana |
wyjaśnienie pojęcia „zdrowie" | |
3 min |
„Ruch to zdrowie" |
Dzieci wykonują ćwiczenia ruchowe | ćwiczenia ruchowe przy muzyce | wzbudzenie zainteresowania ćwiczeniami fizycznymi jako formą dbania o zdrowie | szarfy |
7 min |
„Pomieszane obrazki" |
Dzieci układają obrazki.
Następnie rozmawiają z osobą prowadzącą. |
ćwiczenia praktyczne | pokazanie form opieki zdrowotnej na całym świecie | obrazki:
szczepienia, wizyta u lekarza, gimnastyka, warzywa i owoce, wizyta u dentysty/ lekarza; obrazki z różnych stron świata |
7 min |
„Kontynenty" |
Dzieci uczestniczą w zabawie ruchowej, a następnie w działaniach związanych z poznawaniem WHO. | zabawa ruchowa, rozmowa | zapoznanie z celami WHO | papierowe kontynenty, płyta CD, odtwarzacz CD |
10 min |
„Logo" |
Dzieci kolorują logo. | ćwiczenia plastyczne | zapoznanie z logo WHO | kartki, kredki, logo WHO, wydruki z konturami logo WHO |
3 min |
Podsumowanie zajęć: |
Dzieci opowiadają, co zapamiętały, pokazują wykonane przez siebie logo. | rozmowa | utrwalenie wiadomości | rysunki dzieci |
Źródła
Informacje na temat WHO:
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiatowa_Organizacja_Zdrowia
http://www.who.un.org.pl/
Definicja zdrowia:
http://www.nfz-warszawa.pl/index/promocja_zdrowia/zdrowie
Opracowały Anna Kaczorowska, Marta Kulla.