Przedszkolaki i świat / Przedszkole nr 123
Osoby, które wzięły udział w przedsięwzięciu:
Kadra: Joanna Rodzeńska, Monika Maćkowiak,
Dzieci: około 50
Rodzice/dziadkowe: około 20
Krótki opis przebiegu Tygodnia Edukacji Globalnej
Zajęcia odbywały się w poszczególne dni tygodnia od poniedziałku, do piątku. Tematyka naszych zajęć:
- Owoce z różnych zakątków świata– poniedziałek,
- Dzieci z globalnego południa i ich zabawy - wtorek,
- Wszyscy są różni, a jednak równi- środa,
- Zabawy z całego świata - czwartek,
- Jesteśmy rodziną – piątek.
Zastosowane metody, pomysły warte podzielenia się
Metoda projektu, drama, słowne, praktycznego działania, ekspresyjne, twórcze.
Wykorzystane najciekawsze materiały
Globus, suszone owoce do degustacji, opisy dzieci z różnych stron świata, zdjęcia zaczerpnięte z zajęć warsztatowych „Maciuś poczuł, że świat jest bardzo niesprawiedliwy”, wiersz pt. „Paweł i Gaweł”, „My – dzieciaki” – bajka logopedyczna naszego autorstwa, ,, Zdjęcia dzieci i rodzin z różnych stron świata, płyta cd „Muzyka z różnych stron świata”, „Scenariusze zajęć do edukacji globalnej w przedszkolu” z Projektu „Edukacja globalna dzieci zmienia nasz świat”, kartki, kredki, pudełka, nożyczki, klej i inne materiały plastyczne.
Co warto polecić? Co się szczególnie udało?
Dzieci bawiły się świetnie, przekazałyśmy informację na które naszym zdaniem są najistotniejsze. W tym roku było trudno, ze względu na specyfikę grup, które obecnie prowadzimy. Zajęcia odbywały się w 3 i 4 –latkach, więc wśród małych dzieci, jednakże wydaje nam się, iż elementy edukacji globalnej na tym poziomie edukacyjnym udało nam się wprowadzić.
Co można było ulepszyć?
Rodzice i opiekunowie dzieci mogli by się bardziej zaangażować.