Przedszkolaki i świat / Przedszkole nr 123

Osoby, które wzięły udział w przedsięwzięciu:

Kadra: Joanna Rodzeńska, Monika Maćkowiak,

Dzieci: około 50

Rodzice/dziadkowe: około 20

Krótki opis przebiegu Tygodnia Edukacji Globalnej

Zajęcia odbywały się w poszczególne dni tygodnia od poniedziałku, do piątku. Tematyka naszych zajęć:

  1. Owoce z różnych zakątków świata– poniedziałek,
  2. Dzieci z globalnego południa i ich zabawy - wtorek,
  3. Wszyscy są różni, a jednak równi- środa,
  4. Zabawy z całego świata - czwartek,
  5. Jesteśmy rodziną – piątek.

Zastosowane metody, pomysły warte podzielenia się

Metoda projektu, drama, słowne, praktycznego działania, ekspresyjne, twórcze.

Wykorzystane najciekawsze materiały

Globus, suszone owoce do degustacji, opisy dzieci z różnych stron świata, zdjęcia zaczerpnięte z zajęć warsztatowych „Maciuś poczuł, że świat jest bardzo niesprawiedliwy”, wiersz pt. „Paweł i Gaweł”, „My – dzieciaki” – bajka logopedyczna naszego autorstwa, ,, Zdjęcia dzieci i rodzin z różnych stron świata, płyta cd „Muzyka z różnych stron świata”, „Scenariusze zajęć do edukacji globalnej w przedszkolu” z Projektu „Edukacja globalna dzieci zmienia nasz świat”, kartki, kredki, pudełka, nożyczki, klej i inne materiały plastyczne.

Co warto polecić? Co się szczególnie udało?

Dzieci bawiły się świetnie, przekazałyśmy informację na które naszym zdaniem są najistotniejsze. W tym roku było trudno, ze względu na specyfikę grup, które obecnie prowadzimy. Zajęcia odbywały się w 3 i 4 –latkach, więc wśród małych dzieci, jednakże wydaje nam się, iż elementy edukacji globalnej na tym poziomie edukacyjnym udało nam się wprowadzić.

Co można było ulepszyć?

Rodzice i opiekunowie dzieci mogli by się bardziej zaangażować.